Sisteme radar și anticoliziune

 


Radarul și sistemele de evitare a coliziunilor (Sisteme de evitare a coliziunii) sunt deosebit de importante pe vehicule, datorită următoarelor motive:

 

1. Prevenirea accidentelor: Scopul principal al radarului și a sistemelor de evitare a coliziunilor este prevenirea accidentelor. Aceste sisteme pot detecta obiecte precum alte vehicule, pietoni sau obstacole care se află în fața sau în apropierea vehiculului. În cazul în care sistemul detectează o posibilă coliziune, acesta poate oferi avertismente sau poate interveni automat în controlul vehiculului pentru a evita accidentele sau pentru a reduce gravitatea acestora.

 

2. Franarea de urgență: Sistemele de evitare a coliziunilor pot avea funcția de frânare de urgență automată, care ajută conducătorul auto să reacționeze la timp. Dacă sistemul detectează pericolul unei coliziuni iminente, acesta poate activa automat frânele pentru a reduce viteza vehiculului sau chiar pentru a-l opri complet, dacă este necesar. Sistemele montate ulterior pot furniza semnal de comutare care poate fi folosit de producătorul vehiculului pentru activarea funcțiilor de încetinire sau frânare de urgență.

 

3. Detectarea punctelor oarbe: Sistemele radar ajută la detectarea punctelor oarbe, care sunt zone în care șoferul nu poate vedea sau are dificultăți în a vedea cu ajutorul oglinzilor sau ochilor. Aceste sisteme pot detecta alte vehicule sau obiecte de pe lateralul sau partea din spate a vehiculului și pot oferi avertismente pentru a nu începe o schimbare de bandă sau manevră până când obiectele din punctele oarbe trec.

 

4. Controlul vitezei: Sistemele radar sunt adesea capabile să detecteze viteza vehiculului și apropierea acestuia față de alte vehicule sau obstacole. Acest lucru permite conducătorului auto să mențină o distanță adecvată față de vehiculele din față și să respecte limitele de viteză.

 

5. Vizibilitate nocturnă: Utilizarea radarului și a senzorilor infraroșii permite sistemelor să funcționeze în condiții de vizibilitate redusă sau în întuneric. Acest lucru ajută șoferul să perceapă și să reacționeze în condiții de iluminare scăzută sau de vizibilitate limitată.

Senzorii cu rezistență IP69K la praf și apă, cu un unghi mare de vizualizare și lățime de detectare ajustabilă. Distanța de detectare variază între 0,1m și 20-40m, în funcție de tipul senzorului, cu 5 zone ajustabile în dimensiune, pe care le putem seta ușor de pe telefon. De asemenea, se poate seta o distanță de declanșare, la atingerea căreia sistemul poate emite un semnal electric. Acest semnal poate fi conectat la sisteme de semnalizare externe sau chiar la sistemul de frânare automată.
Sistemele pot fi extinse prin adăugarea de camere și ecrane, crescând astfel siguranța prin reprezentare vizuală.